Discover the brands and technologies from our business units Adhesive Technologies and Consumer Brands.
Digitale transformatie
Wij geloven in de kracht van digitalisering. Het brengt mensen over de hele wereld met elkaar in contact, voorziet hen van gepersonaliseerde producten en ervaringen en biedt een niveau van comfort en gemak dat enkele jaren geleden nog ondenkbaar zou zijn geweest. Bij Henkel omarmen we deze stroom, maar verliezen we nooit uit het oog dat het de mensen zijn - onze klanten, consumenten en het wereldwijde Henkel-team - die bepalen waar deze reis ons zal brengen.
Toegevoegde waarde creëren door innovaties en technologieën - dat is onze passie. Onze Henkel dx-organisatie, die digitale expertise, business process management en IT verenigt, is de drijvende kracht achter de digitale transformatie bij Henkel. Henkel dx werd opgericht in 2020 en werd gebouwd om zakelijke uitdagingen te identificeren en bedreigingen om te zetten in kansen. Door ons te richten op individuele klant- en consumentenbehoeften, bouwen we digitale en datagestuurde bedrijfsmodellen, om te optimaliseren en transformeren. In een sterk partnerschap met onze business units en functies brengen we business domein- en tech-experts samen om gezamelijk nieuwe digitale oplossingen en business modellen te ontwikkelen, beter en sneller. Onze klanten en consumenten staan altijd centraal.
We moeten onze eindklant beter begrijpen. We anticiperen op wat zij willen, of dat nu personalisatie is of een direct-to-consumer ervaring, zodat we hun loyaliteit in de toekomst kunnen vrijwaren.
Michael Nilles, Chief Digital & Information Officer bij Henkel
PLATFORM ECONOMIE
Stelt bedrijfsecosystemen in staat de creatie en uitwisseling van goederen en diensten te vergemakkelijken op basis van een open, participatieve digitale infrastructuur. Zij creëert waarde voor alle deelnemers door complementaire producten en diensten te benutten en vraag en aanbod samen te brengen. Deze megatrend verstoort traditionele productgebaseerde bedrijven en creëert "winner-take-all"-omgevingen.
VERSCHUIVINGEN IN HET GEDRAG VAN CONSUMENTEN EN KLANTEN
Meer en meer zien we het consumentengedrag fundamenteel veranderen. Klanten en consumenten leren kennen is nu de sleutel. Er zijn nieuwe spelregels ontstaan – het draait allemaal om personalisatie, on-demand, gemak, 24/7. Klanten verwachten een unieke ervaring (CX) via alle online en offline kanalen (“omnichannel”).
OP RESULTATEN GEBASEERDE SERVITISERING
Deze trend gaat verder dan alleen het product en wordt gekenmerkt door de uitbreiding van het bedrijfsmodel van een puur productaanbod naar after-sales, service en resultaatgerichte oplossingen/outcome-as-a-Service. Het is gebaseerd op superieure, data-driven inzichten in productgebruik en -prestaties. Deze megatrend maakt gebruik van activa dat eigendom is van anderen, zoals bijvoorbeeld machinegegevens.
LEAN. SNEL. EENVOUDIG.
Bedrijven creëren waarde in de gehele waardeketen en binnen hun organisaties. Door nieuwe manieren van werken - met verhoogde snelheid en wendbaarheid - verhogen bedrijven hun productiviteit en efficiëntie en verwerven ze betere inzichten voor het nemen van beslissingen.
Elke dag, zonder uitzondering, denken en leven wij business, klant en consument eerst.
Wij zijn vertrouwensdeskundigen voor onze bedrijven en begrijpen de bedrijfsmodellen, producten, processen en dynamiek van onze markten.
Wij zijn gepassioneerd over het verkennen van opkomende technologieën en het benutten van hun volledige potentieel.
Wij leveren een beter en sneller resultaat door onze business domain en tech experts te verenigen.
Gedreven door de markt, testen en leren we, bouwen we snel - in weken, niet maanden - en zijn we altijd bereid om ons aan te passe.
De Henkel dx Hubs in Berlijn en Shanghai werden gelanceerd als speciale innovatiecentra om digitale transformatie te stimuleren en toonaangevende digitale oplossingen te creëren bij Henkel global. De hubs zijn plaatsen waar onze digitale en tech-experts samenkomen met start-ups, het digitale ecosysteem of tech-giganten. Het doel: samen digitale bedrijfsmodellen en toonaangevende technologische oplossingen ontwikkelen en tegelijkertijd een innovatiegedreven mentaliteit tot stand brengen.
ONS DIGITALE ACTIVITEITEN
PLATFORM
RAQN
Het gedrag van consumenten en klanten is massaal veranderd in de richting van on-demand en hyper-gepersonaliseerde digitale handel. Daarom hebben wij RAQN ontwikkeld. Het integreert meerdere digitale touchpoints in één enkel digitaal bedrijfsplatform om een unieke gebruikerservaring te creëren. RAQN is de kern om e-commerce activiteiten uit te breiden en tegelijkertijd in te spelen op individuele voorkeuren van consumenten en klanten, de time-to-market te versnellen en performance marketing te verbeteren op basis van data analytics en inzichten. Het platform is gebouwd op onze kennis in het bedrijfsdomein, software en artificiële intelligentiecapaciteiten in combinatie met de technologische expertise van Adobe - op maat gemaakt om te voldoen aan de specifieke eisen van onze verschillende bedrijfsonderdelen voor consumenten- en industriële producten.
ONS IT-RUGGENGRAAT
VOOR CPG-BEDRIJVEN
SPARC
Trade promotion management (TPM) is van vitaal strategisch belang bij Henkel. Daarom hebben we SPARC gebouwd - onze Sales Promotions and Revenue Cloud - om meer transparantie en efficiëntie te bieden en betere relaties met onze klanten te bewerkstelligen. SPARC maakt just-in-time monitoring van uitgaven mogelijk, creëert efficiëntie en verhoogt de winstgevendheid. SPARC is op maat gemaakt met behulp van de nieuwste SAP-cloudtechnologie en zelfgebouwde algoritmen op maat van Henkel. Ons doel is om de best-in-class in Trade Spend Management te worden.
ONZE VROUWELIJKE BEDRIJVEN
HACKATHON
XATHON
Wij geloven dat diversiteit en empowerment van vrouwen de sleutel zijn tot het opbouwen van een bloeiende tech-industrie. Daarom hebben we de XATHON in het leven geroepen - onze jaarlijkse business hackathon voor vrouwelijke ondernemers - om vrouwelijk tech-talent te promoten en vrouwelijke oprichters in staat te stellen hun start-up ideeën naar het volgende niveau te tillen. De Xathon biedt vrouwelijke ondernemers een platform om hun ideeën te presenteren, rolmodellen en mentoren om hen te begeleiden, en vitale netwerkmogelijkheden. De Xathon zal een springplank blijven voor de toekomstige generaties vrouwelijke oprichters.